Om föreningen

Stamningsföreningen i Västra Götaland bildades år 2000 genom en sammanslagning av dåvarande Göteborg och Bohusläns stamningsförening (grundad 1972) och Älvsborgs Stamningsförening (grundad 1987).

Vi är en ideell förening med syftet att vara en samlingspunkt för människor som antingen har egen erfarenhet av stamning eller har ett intresse för stamning.

Vi informerar om stamning samt försöker hjälpa och stödja varandra i de situationer som man råka ut för som stammande. Eller så kan vi bara träffas och prata över en fika.

Bland aktiviteterna finns bland annat medlemsmöten som kan röra sig om allt från forskning om stamning till sociala aktiviteter som teaterkvällar, med mera.

Vi har också kurser i muntlig framställning för dig som under komfortabla förhållanden och bland bekanta ansikten vill arbeta med ditt tal.

Du är varmt välkommen att kontakta oss om du vill bli medlem eller vill ha mer information om vår förening och våra aktiviteter.